איך אני יכול לעזור לו?

שאלה: בנינו בן ה-9 סובל מ ADHD (הפרעת קשב וריכוז + היפראקטביות) הרופא נתן לו תרופה. אבל התרופה גורמת לו לתופעות לוואי קשות. בנוסף, הדימוי העצמי שלו ירד בעקבות האבחנה שלו. מה הדרך שלי כהורה לעזור לו?

יחיאל קופמן מטפל בנוירופידבק דינמי, מאמן ילדים ונוער ובעלי הפרעת קשב וריכוז משיב:
ראשית נסביר בקצרה מה קורה במוח של בעלי ADHD ורק אח"כ נפנה לשלב המעשי.
ידוע שיש הבדלים נוירולוגים בין בעלי הפרעת קשב וריכוז לבין אלו שלא חווים הפרעה כזו.
הריכוז של החומרים דופאמין ונוראפינפרין שהם חומרים המוליכים את הקשרים העצביים במוח ויש להם תפקיד חשוב בניהול הקשב וריכוז נמצא נמוך יותר אצל בעלי הפרעת קשב וריכוז ומשום כך המוח לא מווסת.
היפראקטביות-היא מצב של קושי בוויסות הגוף במצב פעולה. מצב זה מתאפיין בעודף אנרגיה הגורמת לאי שקט גופני. תפקוד רגיל אצל ההיפראקטיבי מתאפיין ב: 1.התעסקות יתר  2.תזוזת יתר  3.תנועתיות יתר  4.פעילות בעוצמה גבוהה.
ההשלכות על הסובל מקשיים אלו מתבטאות בכך שהוא מתקשה לשבת במנוחה. פעלתן באופן קבוע ומשום כך הוא מתמודד עם  תסכול, ביקורת עצמית, חרטות וכעס, דימוי עצמי שלילי, דיכוי עצמי.
 הטיפול המעשי מתחלק לשלושת הקודקודים: הילד, הצוות החינוכי, ההורים.
הילד:
1טיפול בנוירופידבק דינמי – אימון מוחי בטכנולגיה חדשנית. הטיפול הוכח כיעיל מאוד לווסת את הפעילות המוחית הנסערת של בעלי הפרעת קשב וריכוז. ובכך היא מחזירה אותם לשגרת חיים רגועה יציבה ומאוזנת.
הטיפול בנוירופידבק דינמי שהוכח מדעית ומחקרית הוכיח את עצמו גם כעוזר לבעיות רגשיות, שגם הם קשורים לאי וויסות במוח.
2 אימון קאוצ'ינג בשלושה שלבים. בשלב א' מקבל הילד עזרה רגשית, הילד לומד לקבל את עצמו ולהבין את עצמו ולהכיר בקיומו של הקושי כדי שידע שהקושי אינו פוסל את אישיותו ואם נמצאו נזקים רגשיים יכלול החלק בטיפול הרגשי תיקון הנזקים.
בשלב ב' יעודדו את הילד לפתח תחום שהוא אוהב כדי לגרום לו סיפוק ותחושת הצלחה כללית.
בשלב  ג'   ילמד הילד לדעת מה הם החוזקות והכישרונות שלו ובאמצעותם להתגבר על הקשיים בהפרעת הקשב.
הצוות החינוכי:
1 יש לשתף את הצוות בכל פרטי הקשיים  של הילד כדי שיכירו את צרכיו וידרשו ממנו הישגים בהתאם ליכולתיו.
2 הצוות החינוכי צריך שיהיה לו כלים וטכניקות ליצור אוירה חיובית, ולא לגרום למלחמות בין הילד לצוות.
3 הצוות יציב גבולות עם מרחב בתוך שטח הגבולות, כך שלפחות חלק קטן ממה שהילד רוצה יהיה במסגרת המותר.
ההורים:
על ההורים להבין את הקושי של הילד בצורה נכונה .לתת לו העצמה והרבה אימון. להציב גבולות במנות קטנות ולא לדרוש הרבה בפעם אחת. יש להעניק לו תמיכה, חיזוקים ומחמאות על  המאמץ ולא על תוצאות. לעודד כל מאמץ קטן ופשוט. לעשות מבצעים ברי השגה.
נקודה אחרונה: להעניק לילד שעת איכות, שבה הילד עם ההורה עסוקים יחד בפעילות חוויתית.

אולי יעניין אתכם גם

איך אני יכול לעזור לו?

ציפורן חודרנית

שפעת

רק שששששאלה…

תזונה מאוזנת, איך עושים את זה?

אוי, הראש!…

תודה על פנייתכם!

עכשיו אתם יכולים להיות בטוחים שאתם בליגה של הגדולים!

רוצה גם לשאול משהו?

המטפלים שלנו ישמחו לענות

אנחנו כאן בשבילכם!

רוצים לשריין קליניקה,
להזמין חדר או סתם לברר פרטים?